Springbreak - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Rutten - WaarBenJij.nu Springbreak - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Rutten - WaarBenJij.nu

Springbreak

Blijf op de hoogte en volg Anne

23 Mei 2016 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Deze week begon maandagavond ontzettend spannend met de komst van een nieuwe bewoner in ons huis, een rat!!! We hadden beneden gezellig een filmpje gekeken en daarna ben ik naar boven gegaan om te gaan slapen. Bij aankomst boven zag ik een hele lang staart ergens achter schieten. Omdat iedereen even bang was, besloot ik toch om hem zelf weg te gaan jagen. De deuren wagenwijd open gezet en een bezem gepakt. Gelukkig schoot het verschrikkelijk grote en vieze beest meteen weg en de deur uit. Wat een avontuurtje voor het slapengaan.

Woensdag zou ik gaan beginnen met het uitvoeren van mijn eerste experimenten op stage, maar helaas waren er fouten gemaakt in de productie waardoor dit een week wordt uitgesteld. Verder heb ik deze week weer aantal (halve) dagen meegeholpen ik de productie, omdat ze hier mensen te kort kwamen. Om mezelf te troosten, zijn we ’s avonds naar de film ‘The Huntsman’ gegaan en hebben we onszelf getrakteerd om Mac. Verder ben ik vrijdagmiddag samen met mijn mede-stagiaire en een vriendin van haar gaan lunchen bij de Subway. Dat hadden we wel verdiend, aangezien we vijf dagen in de week van 7 tot 4 op kantoor zitten. Vrijdagavond zat het ons helaas weer een beetje tegen, we hadden die avond geen gas om te gaan koken en moesten daarom verplicht gaan uiteten.

Dit weekend was het tijd voor Springbreak. Een weekend vol spelletjes en gezelligheid. Zaterdagochtend vertrokken we richting Zanderij en na ongeveer anderhalf uur kwamen we aan op locatie. Bij aankomst hebben we onze hangmatten geïnstalleerd en vervolgens zijn we gaan lunchen. Daarna begonnen de spelletjes, welke in het teken stonden van Expeditie Robinson. We hebben onder andere sloten los gemaakt onder water, vieze dingen moeten eten (kippentenen, varkenstong en bloedworst) en zelf vuur moeten maken. ’s Avonds was er nog een quiz en daarna een gezellige feestavond. Daarna heb ik nog een mooie avondwandeling gemaakt in het bos met Domien, Kaeley en Lucas, waarbij we vuurvliegjes hebben gespot, een heel mooi beeld. Na een ijskoude nacht werd ik de volgende dag wakker met ontzettend veel spierpijn van de dag ervoor. Vandaag hebben we rustig ontbeten/geluncht, wat gevolleybald en gezwommen en het finalespel (waar wij niet inzaten) werd gespeeld. halverwege de middag zijn we weer naar huis vertrokken. Ontzettend veel geluk gehad met het weer, want we hebben twee dagen lang mogen genieten van de heerlijke Surinaamse zon, wat wel resulteerde in een rooie kop. Foto’s die gemaakt zijn tijdens dit weekend volgen later.

Voor volgend weekend staat er echt iets ontzettend gaafs op de planning, ik kan niet wachten!!

Heel veel liefs xxx

Foto’s kun je hieronder vinden

  • 23 Mei 2016 - 03:24

    Domien Hettinga:

    Zozo Anne!
    Ondanks de lange dagen die je maakt, een rat bent tegengekomen en hebt mogen proeven van een echte varkensstaart (geen tong:) schrijf je toch er positief en leuk!
    Goed om te horen! Op naar nieuwe avonturen!

    Daag Domien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 16 Maart 2016
Verslag gelezen: 566
Totaal aantal bezoekers 11199

Voorgaande reizen:

15 Maart 2016 - 17 Juli 2016

Stage bij Fernandes Ice-Cream

Landen bezocht: