Happy birthday to me!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Rutten - WaarBenJij.nu Happy birthday to me!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Rutten - WaarBenJij.nu

Happy birthday to me!!

Blijf op de hoogte en volg Anne

18 April 2016 | Suriname, Paramaribo

Hoi hoi,

Het is weer zondagavond en dus tijd voor een nieuwe blog. Door de weeks zijn er weinig spannende dingen gebeurd. Behalve dat ik begonnen ben met hardlopen samen met mijn huisgenootje, wat ons toch nog best zwaar viel met ruim 30 graden. Het was overigens deze week wel wat slechter weer met wat bewolking en regen.

Het weekend was daarentegen alles behalve rustig. Vrijdagavond zijn we eerst een drankje gaan doen bij Nederlandse vrienden van een huisgenoot. Een van die jongens was namelijk ook de dag erna jarig. Na hier gezellig wat te hebben gedronken en nadat er mooi voor ons gezongen was, hebben we onze avond voortgezet bij Tequila. Ik heb de hele avond lekker gratis mogen drinken omdat het natuurlijk mijn verjaardag was, yesyes!

Zaterdagochtend heb ik gezellig geskyped met mama, papa, Teun en de opa’s en oma’s. Daarna werd ik verrast door mijn allerliefste huisgenoten met een super lekker verjaardagwontbijt: verse smoothie, gebakken ei, croissant, afbakbroodjes en donuts. Jullie zijn toppers!! We wilden graag naar het zwembad, maar het was een hele regenachtige dag helaas. ’s Avonds zijn we uit gaan eten bij Zus & Zo, heerlijk gegeten hier. Daarna zijn we doorgegaan naar een poolparty bij de Braziliaanse ambassade. Super groot huis, met een belachelijk grote tuin en zwembad. Nadat we hier een aantal drankjes hadden gedaan en een heerlijke duik hadden genomen, zijn we weer op tijd naar huis gegaan.

Vandaag zijn we heel vroeg opgestaan, om nog even naar de markt te gaan. Hier heb ik voor ongeveer €1,50 zes passie vruchten en vijf mango’s kunnen halen. Daarna thuis snel onze spullen gepakt en in de taxi gesprongen naar Parabello. Eerst de hele dag lekker aan het water gelegen en in onze hangmatten relaxed (helaas weer veel regen en zelfs onweer). Aan het eind van de middag klaarde gelukkig op en was het onze beurt om te gaan ziplinen. Wat was dat ontzettend gaaf. In het begin geoefend met wat kleinere kabelbanen en daarna was het zover: de lange baan van ruim 300 meter. Wat een kick, ik krijg weer kippenvel als ik eraan denk. In totaal van twaalf banen af gegaan, wat een ervaring.

Een geweldig manier om dit weekend af te sluiten. Iedereen bedankt voor de lieve felicitaties, ik heb een super verjaardag gehad!!

Heel veel liefs xxx

Foto’s kun je hieronder vinden!

  • 18 April 2016 - 09:50

    Henri:

    Heej Anne,
    Dat was weer een mooi weekje daar in Suriname. Jammer dat we niet bij je verjaardag konden zijn, maar je huisgenoten hebben goed voor je gezorgd. Fijn dat we even hebben kunnen skypen.
    Goed dat je / jullie zoveel ondernemen, om zoveel mogelijk te zien en mee te maken van het land.
    Dat filmpje van het ziplinen is geweldig en ik denk dat velen met mij erg jaloers zullen zijn.
    Heel mooi is het ook om jouw reactie te horen als je over het water vliegt.....
    Ik wens je nog een leerzame en plezierige voortgang. Groetjes, je vader.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 16 Maart 2016
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 11144

Voorgaande reizen:

15 Maart 2016 - 17 Juli 2016

Stage bij Fernandes Ice-Cream

Landen bezocht: