Zwemmen, Casino, uiteten, alleen maar leuke dingen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Rutten - WaarBenJij.nu Zwemmen, Casino, uiteten, alleen maar leuke dingen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Rutten - WaarBenJij.nu

Zwemmen, Casino, uiteten, alleen maar leuke dingen

Blijf op de hoogte en volg Anne

03 April 2016 | Suriname, Paramaribo

Hoi hoi,

Het is weer zondagavond en dus tijd voor een nieuw blogje. Maandagochtend (Tweede Paasdag) zijn we vroeg vertrokken naar Blaka Watra, wat zwart water betekent. Dit is een klein recreatieoord in de buurt van het Indiaanse dorpje Redi Doti. In het water zat een kleine stroomversnelling waar we in hebben gezeten en ook hebben we kunnen zwemmen in het koude water. Het water is een soort Colakreek. Hoewel het water donkerbruin is, heeft dat niks te maken met de kwaliteit van het water, het is namelijk super schoon water. De donkere kleur ontstaat door de vallende bladeren, maar doordat het water ‘vers’ uit de bergen komt, is het ontzettend schoon en koud water.

Dinsdag begon het gewone leventje weer, oftewel op naar stage. Hier heb ik verder gewerkt aan mijn plan van aanpak en later deze week heb ik een start gemaakt met de eerste (van vier) opdrachten. Dinsdagavond zijn we naar het Casino gegaan om de verjaardag van Tessa, mijn huisgenootje, te vieren. Hier bij de Casino loop je zo naar binnen, geen ID-controle en geen entree, om vervolgens te spelen vanaf 1 euro en de hele avond te kunnen genieten van gratis drank. Een ideale plek dus. Helaas ben ik er niet rijker van naar huis gekomen..

Woensdag was Tessa echt jarig en hebben we haar verrast met slingers en taart. ’s Avonds zijn we uit gaan eten bij Bar Zuid. Hier heb ik genoten van een heerlijke mixed grill!

Donderdag en vrijdag stonden weer in het teken van stage, een goede start kunnen maken aan de opdracht. Tussendoor is ook aan mij om wat nieuwe dingen mee te testen: ijsje, schipjes en gebakjes. Heel vervelend natuurlijk. Vrijdag avond zijn we met de meiden van het huis naar de bioscoop geweest om Allegiant te zien, super gezellig!!

Zaterdag ben ik samen met Tessa naar het Krasnapolsky-hotel geweest, hier hebben we de hele dag gezwommen en genoten van het absoluut heerlijke weer. ’s Avonds zijn we nog naar een feest geweest, waar Keizer en Gio draaiden. Niet helemaal mijn muziek zoals jullie allemaal wel zullen weten, maar ik heb mij toch zeker weten vermaakt.

Vandaag was een rustig dagje. Mijn kamer opgeruimd, beddengoed gewassen en dat soort dingen. Morgen mag ik mij weer melden bij de Vreemdelingendienst voor mijn visum, het gaat me benieuwen hoe het deze keer gaat verlopen.

Een ding is zeker, ik hoef me hier geen dag te vervelen!!

Veel liefssss

Foto’s zijn hieronder te vinden!