Quad tour - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Rutten - WaarBenJij.nu Quad tour - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Rutten - WaarBenJij.nu

Quad tour

Blijf op de hoogte en volg Anne

09 Mei 2016 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Deze week begon weer met regen, regen en nog eens regen. Dinsdag heeft het de hele dag zo ontzettend hard geregend, dat mijn stagebedrijf buiten volledig blank stond. Toen ik naar buiten liep, stond ik tot aan mijn enkels in het water. Bij aankomst thuis bleek dat het hier niet heel veel beter te zijn, de gehele benedenverdieping stond onder water. Het is een raadsel waar het water vandaan komt, maar we hebben het vermoeden dat het van onder de grond het huis binnenkomt. Uit medelijden met onszelf, zijn we ’s avonds gaan uiteten bij bar Zuid.

De nacht van dinsdag op woensdag had ik heel slecht geslapen, omdat ik de hele nacht een hond hoorde janken. Woensdagmiddag ben ik toch maar een kijkje gaan nemen en vond ik een super lieve kleine puppy in onze tuin. Even navraag gedaan bij onze buren en de eigenaresse van het café hier tegenover en zij vertelde me dat een aantal huizen verderop een hond puppy’s had. Daar zijn we vervolgens naar toegelopen en hebben we de kleine schat bij zijn moeder gelegd.

Donderdag was begon de dag wat anders op stage. Iemand had de magnetron en de waterkoker tegelijkertijd aangezet, wat dusdanig veel stroom kostte dat de stroom (inclusief het licht) en de wifi eruit vielen. Daarna ben ik de straat op gegaan om een kort voor onderzoek af te nemen voor stage. ’s Avonds zijn we nog even naar het bevrijdingsfestival geweest om een drankje te doen.

Vrijdag was een kort stage dagje, want na de middag ben ik samen met mijn Surinaamse mede-stagiaire mee gegaan naar een afstudeerzitting van een opleidingsgenootje van haar. Heel leuk om mee gemaakt te hebben. In de avond heb ik geholpen bij de opening van een nieuwe meubelzaak, om een zakcentje bij te verdienen. Dat hield in dat ik in mijn netste jurkje de hele avond hapjes en drankjes mocht serveren.

Zaterdag heerlijk uitgeslapen en een relaxed dagje gehad. ’s Avonds nog op stap gegaan naar Tequila, iets te laat gemaakt en dat was vanochtend te merken toen de wekker om 9 uur ging. Vandaag zijn we namelijk gaan quad rijden en wat was dat ontzettend gaaf. Na een korte uitleg en instructie begonnen we onze tocht van ruim 6 uur door de open velden (off-road) en door de jungle. Onderweg flinke obstakels, diepe kreken en slechte wegen meegemaakt, maar wat een kick!! Op de terugweg hebben we nog een kaaiman kunnen spotten en heb ik hem zelfs even vast mogen houden, aahhh gaaf. Om negen uur waren we eindelijk thuis, snel mijn modderkleertjes uitgewassen en zelf een half uur het zand van me af gespoeld. Kortom, een geweldige dag gehad!!

Heel veel liefs xxx

Foto’s kun je hieronder vinden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 16 Maart 2016
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 11202

Voorgaande reizen:

15 Maart 2016 - 17 Juli 2016

Stage bij Fernandes Ice-Cream

Landen bezocht: