Grootste waterval ter wereld: Kaieteurwaterval - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Rutten - WaarBenJij.nu Grootste waterval ter wereld: Kaieteurwaterval - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Rutten - WaarBenJij.nu

Grootste waterval ter wereld: Kaieteurwaterval

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 Juli 2016 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Dit is alweer mijn enalaatste blog hier vanuit mijn mooie Suriname. Stiekem ben ik de daagjes naar huis al aan het aftellen, maar van de andere kant wil ik hier nog helemaal niet weg.

De afgelopen week heb ik wat gewerkt aan mijn stageverslag, wat nu echt bijna af is. aankomende week de laatste loodjes. Daarna is het tijd om echt afscheid te nemen van Fernandes Ice Cream.

Dit weekend was het dan eindelijk zo ver, een weekend waar ik heel heel heel erg lang naar heb uitgekeken. Om drie uur ’s nachts ging mijn wekker, op dat moment kwam mijn huisgenootje ook thuis van het uitgaan. Maar rond vier uur vertrokken we richting de grensovergang van Nickerie (Suriname) naar Brits Guyana. De overstap maakten we met een Ferry (een grote pont). We hebben ons middag eten (nasi, bami, kip) op net na de oversteek en vervolgens zijn we verder gereden richting Georgetown. Uiteindelijk kwamen we rond 5 uur Guyanese tijd (6 uur Surinaamse tijd) aan in Georgetown. Het verschil met Suriname was duidelijk te merken: de dorpjes waren wat meer plattelands en er leek meer landbouw te zijn, Georgetown daarentegen een echte stad met grote hoge gebouwen en mooi aangelegde wegen. De armoede leek wat minder zichtbaar te zijn in dit land. Na aankomst in ons hotel hebben we ons allemaal opgefrist en zijn we naar Seawall gegaan, dit lijkt een beetje op de Waterkant van Suriname. Later die avond zijn we nog naar een grote shopping mall gegaan, waar we ook ons avondeten hebben gegeten (wederom kip).

Zaterdagochtend ging de wekker alweer vroeg, half 8 werden we verwacht voor het ontbijt. Na het heerlijke ontbijt in het hotel bezochten we een markt waar ik wat leuke souvenirs heb gekocht en ook bezochten we een prachtige kathedraal, de nationale bibliotheek en het nationaal museum. Vervolgens kregen we lunch (roti met kip) en vertrokken we richting het vliegveld. De zenuwen begonnen echt op de spelen bij mij op dat moment. Na het inchecken werden we zelf gewogen, omdat er maar een bepaald gewicht mee mag in zo’n klein vliegtuigje. Toen was het eindelijk zover, we gingen aan boord. En alsof het nog niet spannend genoeg was, zei een man tegen me: ‘’Come over here, you will get a nice view’’. Ik mocht naast de piloot zitten, HOE GAAF!!! Een vlucht van anderhalf uur bracht ons bij de prachtige Kaiteurwaterval, de hoogste single-drop waterval ter wereld. We hadden een lekkere zon met een mooie blauwe lucht. We bezochten daar drie uitzichtspunten en meer woorden dan prachtig kan ik er niet over kwijt. De foto’s spreken voor zich. Een nadeel, mijn oren zitten nu nog steeds dicht en doen ook nog zeer. ’s Avonds hebben we ons weer opgefrist in het hotel en zijn we nog lekker wat gaan eten (bami, nasi, kip).

Vanochtend ging de wekker alweer om 4 uur om te vertrekken naar huis en onderweg aten we als verrassing weer kip met rijst en roti. Ik lig nu heerlijk in mijn bedje en ben nog steeds flink aan het nagenieten van dit weekend. Deze week is mijn allerlaatste week hier in SU. Een aantal dagen zal ik nog aan mijn verslag werken. Maar ik ga ook lekker genieten van de zon aan het zwembad en nog op stap natuurlijk.

Heel veel liefs xxx

Foto’s kun je hieronder vinden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 16 Maart 2016
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 11152

Voorgaande reizen:

15 Maart 2016 - 17 Juli 2016

Stage bij Fernandes Ice-Cream

Landen bezocht: