Fredberg, een geweldig weekend - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Rutten - WaarBenJij.nu Fredberg, een geweldig weekend - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Rutten - WaarBenJij.nu

Fredberg, een geweldig weekend

Blijf op de hoogte en volg Anne

05 Juli 2016 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Dat was het dan, mijn allerlaatste stageweek bij Fernandes Ice Cream. Veel kunnen leren en veel lieve zorgzame mensen leren kennen hier. De laatste week was toch vrij hectisch met het afronden van mijn eindverslag en het krijgen van mijn eindbeoordeling. Donderdag was officieel mijn laatste werkdag en heb ik lekker op muffins getrakteerd. Vervolgens al afscheid genomen van al mijn collega’s van de productie, ik ga ze missen!! Op donderdag 14 juli moet ik nog een dagje terug komen naar het bedrijf om mijn onderzoek te presenteren aan het management van Fernandes, wat ik toch wel een klein beetje spannend vond.

Dinsdagavond ben ik samen met Kim, mijn mede-stagiair naar een ondernemersavond gegaan bij de KKF (Kamer van Koophandel en Fabrieken). Hier moesten Kaeley en Veerle (studiegenootjes) presenteren over hun stage bij SOIL. Erg leuke en interessante presentaties. Daarna nog even een drankje gedaan bij café Loco.

Verder kwam Mayke deze woensdagnacht terug uit Miami en had ik dus een gebroken nacht.. Donderdagavond ben ik met Kaeley en haar huisgenoten gaan uiteten bij Zus&Zo en zijn we daarna lekker naar Havanna gegaan. Vrijdag was Keti Koti, een nationale feestdag in Suriname waarbij de afschaffing van de slavernij wordt gevierd. We zijn wat gaan rondwandelen in de Palmentuin en bij de Waterkant, wat spulletjes gekocht en lekkere dingen gegeten.

Zaterdagochtend om 7 uur was het eindelijk zo ver, een weekendje waar ik al een tijd naar uit keek en als je de foto’s ziet dan begrijp je meteen waarom. We vertrokken zaterdag namelijk naar Fredberg, een plek ongeveer vier uur rijden vanaf Paramaribo en dus midden in de jungle. Na de autorit kwamen we aan bij het basiskamp, waar we de eerste nacht zouden doorbrengen. Nadat we onze hangmatten en klamboes hadden opgehangen, zijn we gaan vissen en zwemmen. We maakten onze eigen hengels van een tak, een draadje en een hengel. Hiermee heb ik maarliefst 10 vissen gevangen. Helaas hebben we de vissen niet meer kunnen opeten, omdat een roofdier de emmer had omgegooid ’s nachts. In de avond zijn we een wandeling gaan maken door de jungle en hebben we een aantal gave dieren gespot. Ik ben die avond heel vroeg gaan slapen, omdat ik verkouden was en veel hoofdpijn had.

Zondagochtend werden we om 7 uur wakker gemaakt voor een ochtendwandeling, genieten om op zo’n plek wakker te worden met de heerlijke dierengeluiden. Na de wandeling zijn we gaan ontbijten en hebben we onze spullen weer ingepakt. Toen kon de echte reis beginnen, op naar de Fredberg. We zijn eerst een stukje met de bus de jungle in gereden, ik heb ook een stuk mogen rijden (heel raar met het stuur aan de rechterkant). De klim naar boven toe was best pittig, 300 meter omhoog met een temperatuur van 30 graden is geen kattenpis. Er is namelijk geen recht pad, het is klimmen en klauteren tussen de bomen en rotsen. Aangekomen boven hebben we onze hangmatten weer opgehangen, zijn we gaan genieten van het prachtige uitzicht en hebben we (koud) gedoucht. Daarna ben ik weer gaan slapen, omdat ik nog steeds helemaal niet fit was. Naast de hoofdpijn was ik duizelig geworden van de zware klim en had ik hoge koorts.

Vanochtend ging de wekker om 6 uur, we waren van plan om de zonsopgang te zien. Helaas viel dat heel erg tegen door de bewolking, maar dit in combinatie met de mist gaf een heel bijzonder plaatje. Foto’s kunnen niet vast leggen hoe mooi dit was. Na het ontbijt zijn we begonnen aan onze klim naar beneden toe, onderweg bezochten we nog wat grotten. De afdaling was gelukkig een stuk minder zwaar. We zijn we terug gereden naar het basiskamp en hebben daar nog heerlijk gezwommen en met de liaan het water in geslingerd. Aan het einde van de middag zijn we weer vertrokken naar de bewoonde wereld.

Ik ga nu lekker genieten van mijn welverdiende rust en morgen flink wat wasjes draaien. Daarnaast ga ik morgen naar het bedrijf toe voor mijn eindbeoordeling. Als ik me morgen nog niet beter voel, ga ik ook een bezoekje brengen aan de dokter..

Het blog van volgende week zal misschien wat later online komen, ook dan ga ik weer drie daagjes op trip.

Heel veel liefs xxx

Foto’s kun je hieronder vinden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 16 Maart 2016
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 11148

Voorgaande reizen:

15 Maart 2016 - 17 Juli 2016

Stage bij Fernandes Ice-Cream

Landen bezocht: