Overstromingen.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Rutten - WaarBenJij.nu Overstromingen.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Rutten - WaarBenJij.nu

Overstromingen..

Blijf op de hoogte en volg Anne

20 Juni 2016 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Deze week begon wat anders dan normaal. Ik had in de nacht van maandag op zondag al gemerkt dat het behoorlijk had geregend en geonweerd. Maandagochtend nietsvermoedend opgestaan en me klaar gemaakt voor stage. Toen ik op het punt stond om te gaan, werd ik geappt door mijn huisgenoten dat ik echt naar beneden moest komen want het hele huis stond blank. Daar was niets van overdreven, het had zo hard geregend dat er buiten 20 cm water stond, maar ook in ons huis.. het zeil dat in de woonkamer en de kamers ligt, dreef gewoon. De straten stonden onderwater en taxi’s reden niet. Daarom heb ik toen in overleg met mijn stagebegeleidster besloten dat ik een dagje thuis zou blijven.

Woensdagavond ben ik samen met Eva, Domien en Kaeley lekker röti gaan eten en daarna zijn we naar de film Bastille Day gegaan. Echt een aanrader!! Donderdagavond was het weer tijd voor super leuk avondje Havanna.

Begin deze week was ik gebeld dat ik mijn visum zou kunnen ophalen. Vrijdag vroeg opgestaan (na het uitgaan) zodat voor de drukte bij de Vreemdelingendienst zouden zijn. Maar Suriname zou Suriname niet zijn als het weer eens niet geregeld was.. er bleek een technische storing te zijn en men wist niet hoelaat en of deze verholpen zou worden. Rond 9 uur besloot ik toch naar stage te gaan en volgende week ga ik een nieuwe poging wagen.

Vrijdagavond zijn we met het hele huis gaan uiteten bij Zus en Zo. Het stond nog op de planning om op stap te gaan, maar met twee uurtjes slaap de vorige nacht leek dat toch niet zo’n heel goed plan. Zaterdag een heerlijk dagje gehad samen met Ryan en Mayke bij Ayo beach, wat is Suriname toch prachtig mooi. Vandaag heb ik de hele dag bij het zwembad gelegen en aan mijn kleurtje gewerkt. Want ondanks dat het hier altijd warm is, schijnt de zon hier niet altijd en ben ik dus nog niet zo ontzettend bruin..

De aankomende twee weken moet ik ontzettend hard aan de slag op stage om alles af te ronden en tot een goed einde te brengen en daarna mag ik heerlijk genieten van twee welverdiende weken vakantie. Nog een aantal leuke dingen op de planning staan!!

Heel veel liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 16 Maart 2016
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 11151

Voorgaande reizen:

15 Maart 2016 - 17 Juli 2016

Stage bij Fernandes Ice-Cream

Landen bezocht: