Een lekker rustig weekje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Rutten - WaarBenJij.nu Een lekker rustig weekje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Rutten - WaarBenJij.nu

Een lekker rustig weekje

Blijf op de hoogte en volg Anne

16 Mei 2016 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Deze week begon helaas wat minder goed. Ik was een week geleden al niet helemaal fit: last van misselijkheid, hoofdpijn en overgeven. Maandag na stage heb ik toch besloten om naar de dokter te gaan, wat was dit een ervaring.. heel anders dan in Nederland. Ondanks dat werd ik vrij snel geholpen door een dokter en ze vertelde me dat ik waarschijnlijke en maaginfectie had opgelopen door iets verkeerds te eten. Daarvoor heb ik antibiotica gekregen en maagzuurremmers. Na een paar dagen merkte ik gelukkig al resultaat en nu voel ik me weer helemaal beter.

Verder was dit een rustige week op stage, aantal keer meegeholpen in de productie omdat ze mensen tekort hadden. Deze week al het kantoor werk zo goed als afgerond en volgende week ga ik beginnen met het uitvoeren van de testen (het ontwikkelen van een nieuw ijsje). Deze week ben ik overigens precies op de helft van mijn tijd hier. Het is jammer dat de tijd zo snel gaat, maar als de tijd langzaam zou het natuurlijk ook niet goed zijn.

Dinsdag was het weer ze ver.. we hebben weer een puppy gered in onze tuin, hij was op een plek gekropen waar hij niet meer zelf uit kon komen. Woensdag was het helaas weer tijd voor een afscheidsetentje, dit keer zijn we gaan uiteten bij Souposo voor het afscheid van Maico. Komende twee weken zullen nog twee huisgenootjes vertrekken en zijn we nog maar met z’n tweeën over. Gelukkig schijnen er begin juni nieuwe mensen te komen. Donderdag ben ik eerst gaan kickboksen en pfoe pfoe wat was dat ontzettend zwaar deze week. Daarna zijn we nog gezellig met de huisgenootjes gaan bowlen, heel leuk!

Dit weekend was erg rustig. Zaterdag hebben we de vlindertuin bezocht. Dit bleek echter meer een soort vlinderkwekerij te zijn, waar we het hele proces van vlinders kweken tot exporteren uitgelegd kregen. Naast de vlinders, werden er ook slagen en schildpadden ‘gefokt’ en hebben we even een baby schildpad mogen vasthouden, ontzettend schattig. Zaterdagavond ben ik samen met Kaeley en Chanel gaan eten bij een steakhouse, lekkerste bordje eten wat ik tot nu toe heb gehad hier. Daarna nog wat drankjes gedaan bij Tequila. Vanochtend heb ik tussen de regenbuien nog even een bezoekje gebracht aan de groenten en fruit markt en verder was het vandaag een rustig dagje.

Volgende week een drukke week voor de boeg op stage, want als het goed is gaan we de eerste testen draaien voor de nieuwe ijssmaak.

Heel veel liefs xxx

Foto’s kun je hieronder vinden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 16 Maart 2016
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 11154

Voorgaande reizen:

15 Maart 2016 - 17 Juli 2016

Stage bij Fernandes Ice-Cream

Landen bezocht: