Regen, regen en nog eens regen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Rutten - WaarBenJij.nu Regen, regen en nog eens regen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Rutten - WaarBenJij.nu

Regen, regen en nog eens regen

Blijf op de hoogte en volg Anne

02 Mei 2016 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Ik ben deze week begonnen met een avondje bioscoop samen met mijn huisgenootjes. Maandagavond zijn we eerst heerlijk gaan eten bij de Mac Donalds en vervolgens zijn we naar de film Jungle Book gegaan.

Woensdagavond zijn we gaan uiteten bij Jiji’s, voor het afscheid van Alexander en Dixie die donderdagochtend weer terug vertrokken naar België en Nederland. Daarna hebben we nog een drankje gedaan bij Torarica hotel, waar een feest was georganiseerd door de Nederlandse Ambassade voor Koningsdag.

Donderdag en vrijdag begon de ellende, ik zat ziek thuis met ontzettend veel misselijkheid en hoofdpijn. En om er nog een schepje bovenop te doen, heeft het twee dagen non-stop geregend. En sommige straten stond wel 30-50 centimeter water. Tijdens het boodschappen doen, stonden we tot over onze enkels in het water. Zie foto’s.

Vrijdagavond voelde ik me gelukkig weer stukken beter en ben ik samen met mijn huisgenootjes gaan poolen om het weekend in te luiden. Zaterdag hebben we een superleuk dagje gehad. Wij zijn gaan lunchen bij Zus en Zo. ’s Middags hebben we een rondje door de palmentuin gelopen en zijn we bij het prachtige I love SU bord op de foto gegaan, als echte toeristen. In de stad heb ik een super mooie tas gekocht die door vrouwen in het binnenland is gemaakt. De opbrengt van deze tassen naar het goede doel. Zaterdagavond bezochten we de Surinamebeurs, een soort agrobeurs waar lokale producenten van alles verkochten van sieraden tot groenten en fruit. Heel erg leuk om mee gemaakt te hebben. Zaterdagavond was het eindelijk zo ver, ook wij konden Koningsdag vieren op het Kingsland feest, hier hebben we ons zeer vermaakt tot in de vroege uurtjes.

Vandaag was een relaxed dagje, heerlijk lang uitgeslapen en vrij weinig gedaan. Ik ga nu heerlijk een filmpje kijken samen met mijn huisgenootjes en daarna duik ik op tijd mijn bed in. Morgen begint het stageleventje weer.

Heel veel liefs xxx

Foto’s kun je hieronder vinden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 16 Maart 2016
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 11145

Voorgaande reizen:

15 Maart 2016 - 17 Juli 2016

Stage bij Fernandes Ice-Cream

Landen bezocht: