Bigipan/Nickerie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Rutten - WaarBenJij.nu Bigipan/Nickerie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Rutten - WaarBenJij.nu

Bigipan/Nickerie

Blijf op de hoogte en volg Anne

25 April 2016 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Tijd voor weer een nieuwe blog na een heerlijk weekendje weg. Deze week was op stage vrij rustig, maar goed kunnen werken aan dingen voor mijn opdracht. Helaas was het deze week wat slechter weer en heb ik te maken met lekkages in mijn kamer.. Dit zullen ze zo snel mogelijk komen maken, maar het zal mij nog benieuwen hoe lang dit gaat duren. Voor nu slaap ik in een kamer waar het plafond eruit is en waar ik dus tegen de vliering (met al de beesten die er zitten) aan kijk.

Verder ben ik deze week begonnen met kickboksen voor twee avonden in de week (dinsdag en donderdag). Dit is echt super leuk en hier kan ik lekker mijn energie in kwijt. Het is wel ontzettend zwaar en dit betekent heel veel spierpijn.

Donderdagavond is Kaeley (klasgenootje van mij) eindelijk aangekomen. ’s Avonds ben ik meteen even naar haar toe gedaan, hebben we samen een biertje gedronken en weer lekker bij gekletst. Ook had zij de verjaardagskaarten bij die mijn moeder aan haar had meegegeven, heel lief!

Zaterdag ochtend ben ik vertrokken naar Bigi Pan/Nickerie, samen met Chanel en Kaeley, nog zes andere studenten die we in de bus ontmoetten, onze gids Sjoerd en kok Jonathan. Onze eerste tussenstop was Groningen, hier hebben we ontbeten aan het water en verschillende monumenten bekeken. Daarna vervolgden we onze reis, onderweg zijn we nog gestopt om luiaards te zien. Daarna zijn we doorgereden naar Wageningen, waar we een oude landbouw fabriek bezochten en onze lunch hadden. Onze laatste stop was een Hindoeïstische tempel, met een uitzicht waar je u tegen zegt. In Nieuw Nickerie zijn we op de boot gegaan. Na ongeveer een half uur varen, komen we aan bij ons huisje midden op het water. Bij aankomst hebben we onze hangmatten en klamboes opgehangen voordat het donker werd en daarna hebben we genoten van een Saoto soep. Wanneer het helemaal donker was, zijn we ons klaar gaan maken voor de kaaimannentour: lange broek, dichte schoenen, jas en vooral heel veel deet. We hebben onderweg ongeveer vijf kaaimannen gezien, helaas hebben ze er geen kunnen vangen of fotograferen. Bij terugkomst stond er weer wat heerlijks voor ons klaar: Baka Bana (gebakken bananen). We hebben nog even gekaart en gezellig een drankje gedaan met z’n allen.

Zondagochtend was het heerlijk wakker worden met de zonsopgang vanuit mijn hangmatje. Rond een uurtje of negen zijn we gaan ontbijten en vervolgens het water opgegaan. Ongeveer twee à drie uur rondgevaren en prachtige vogels gespot, met name de flamingo’s waren een ervaring om te zien. Daarna zijn we het water ingedoken voor een modderbad, lekker verfrissend maar toch wel een beetje smerig. Na onze lunch hebben we onze spullen gepakt en zijn we onze reis naar huis begonnen. Onderweg nog een korte stop gemaakt bij onze kok thuis, waar we hun doodskopaapje hebben kunnen bewonderen. Al met al een zeer geslaagd weekend, een heerlijke ervaring om midden op het water te slapen en zo te kunnen genieten van de natuur. Ik begin steeds meer verliefd te worden op dit prachtige land.

Heel veel liefs xxx

Foto’s kun je hieronder vinden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 16 Maart 2016
Verslag gelezen: 542
Totaal aantal bezoekers 11157

Voorgaande reizen:

15 Maart 2016 - 17 Juli 2016

Stage bij Fernandes Ice-Cream

Landen bezocht: