Een eigen souvenir maken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Rutten - WaarBenJij.nu Een eigen souvenir maken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne Rutten - WaarBenJij.nu

Een eigen souvenir maken

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 April 2016 | Suriname, Paramaribo

Hoi hoi,

Weer tijd voor een nieuwe update vanuit het zonnige Suriname. Dit was een week met alleen maar zon en geen regen, kortom genieten!!

Maandag begon de week weer met een bezoekje aan de Vreemdelingendienst. Deze keer mocht ik al mijn documenten en kopieën inleveren. Om half tien had ik een afspraak, maar bij aankomst moest ik alsnog een nummer trekken en achteraan de rij aansluiten. Lekker Surinaams dus weer. Ondanks dat, ging het allemaal redelijk snel en was ik met ruim twee uur weer klaar daar. Als het goed is kan ik over enkele weken/maanden mijn visum ophalen. In de middag heb ik samen met mijn huisgenootjes een workshop gevolgd: Lobi Lampu. Hierbij hebben van een uitgeholde en gedroogde kalebas een lamp gemaakt. Een Nederlandse dame die hier op vakantie is, geeft dagelijks deze workshop aan studenten en vakantiegangers. Super gaaf om te gedaan te hebben en een heel mooi zelfgemaakt souvenir.

Dinsdag ochtend begon het volgende feestje, dit keer mocht ik naar het Health Control lab om een urine monster in te leveren en om bloed te prikken. Achteraf werd mij gevraagd of ik nuchter was, waarop ik antwoordde dat ik wel had ontbeten. Nu is het niet zeker of de resultaten voor glucose- en eiwitmetingen gebruikt kunnen worden en bestaat de kans dat ik aankomende week weer moet bloedprikken..

Dinsdag en woensdag heb ik mijn plan van aanpak afgemaakt op stage en daarna een goed begin gemaakt aan mijn eerste opdracht. Het digitaliseren van grondstofspecificaties en een overzicht maken van de verschillende leveranciers van grondstoffen.

Vrijdagmiddag/avond hebben de week heerlijk afgesloten bij Zin resort. En zaterdag ben ik samen met mijn huisgenoot en vrienden van haar uit Nederland naar White Beach geweest. Weer mooi bijgekleurd en het echte witte is er nu wel vanaf. Zaterdagavond zijn we met de huisgenootjes op stap gegaan. We begonnen de avond bij een studentenfeestje bij de Universiteit van Paramaribo. Er was een super leuk sfeertje en heel leuk om mee gemaakt te hebben. Vervolgens zijn we naar de opening van de nieuwe danceclub VIP geweest. We hebben onze avond voortgezet bij Tequila. Deze zeer geslaagde avond hebben wij afgesloten met een zonsopgang om half 7 ’s ochtends onder het genot van een pizza. Daarna toch maar besloten naar bed te gaan.

Vandaag was een rustig dagje, veel op bed gelegen. Wat wasjes gedaan en opgeruimd. Deze avond zijn we nog gaan uiteten bij ‘t Vat als afscheid van Tessa en haar zus, die morgen weer naar Nederland vertrekken. We gaan je missen lieve Tess!

Heel veel liefs xxx!


Foto’s kun je hieronder vinden!

  • 11 April 2016 - 09:18

    Dorien :

    Altijd leuk om maandag ochtend je blog te mogen lezen. Mooi om te lezen dat je t zo gezellig hebt en VEEL doet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 16 Maart 2016
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 11160

Voorgaande reizen:

15 Maart 2016 - 17 Juli 2016

Stage bij Fernandes Ice-Cream

Landen bezocht: